Ugrás a tartalomhoz

Történetünk

2010. december 31. – Megalakulás

A szervezet a jelentős adatvagyont kezelő rendszerek fejlesztésével foglalkozó, 2000-ben alapított Idom 2000 Konzulens Zrt. szakmai utódaként alakul meg, IdomSoft Zrt. néven.

2012. február 15. – Átalakulás

A Tigra Business Intelligence Kft. megvásárolja az IdomSoft Zrt.-t, amelybe ugyanebben az időszakban beolvad az 1989-ben alapított Multipolaris Zrt. 2003-ban létrejött államigazgatási üzletága.

2012. november 6. – A jövő elkezdődik

Kormányhatározat születik az IdomSoft Zrt. állami megvásárlásáról, melyben a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt.-t (NISZ Zrt.) nevezik meg az új tulajdonosként. A szervezet tulajdonosi jogai 2013 év elején a NISZ Zrt.-hez kerülnek, legfontosabb megrendelője a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEKKH) lesz.

2014. június 1. – Beindul a nagyüzem

A szervezet a 2014-es parlamenti választások után belügyminisztériumi irányítási körbe kerül, és feladatköre az új elvárásoknak megfelelően bővül, szélesedik egy általános kormányzati informatikai fejlesztő- és üzemeltetőcég irányába mutatva.

2015. július 1. – Fejlődik az IdomSoft

Az új szakmai kihívásoknak való megfelelés érdekében a szervezet erőteljes növekedésnek indul.

2017. január 1. – Szerepkörbővülés

2016 év végével megszűnik a KEKKH, általános jogutódja a Belügyminisztérium lesz. Ezzel egy időben az IdomSoft Zrt.-t a 309/2011. Kormányrendelet kijelöli az abban felsorolt rendszerek vonatkozásában alkalmazásüzemeltetési és alkalmazásfejlesztési feladatokra. Ezáltal a szervezetnek már nemcsak végrehajtási, hanem elektronikus adatfeldolgozói és szakmai „ügygazdai” feladatai is lesznek.

2018. augusztus 16. – További szerepkörbővülés

Az Országos Rendőr-főkapitányság Informatikai Fejlesztési Főosztálya (ORFK IFFO) feladatai átkerülnek az IdomSoft Zrt.-hez. Megalakul a Rendvédelmi Fejlesztési Ágazat, amely a rendvédelmi rendszerek fejlesztési és alkalmazásüzemeltetési feladatait végzi.

2020. december 31. – Tíz év a hazai közigazgatás szolgálatában

A tíz év alatt számos rendszerünk támogatta a hazai közigazgatást. Az IdomSoft Zrt. fejlesztette ki többek között a chipes eSzemélyit, a szakrendszereket összekötő Központi Kormányzati Buszt és az önkormányzatok ASP gazdálkodási szakrendszerét.

Az IdomSoft Zrt. tizedik éve azonban nemcsak a visszatekintésről szólt, az év meghatározó eseménye a pandémia lett. Az IdomSoft Zrt. kettős feladatot látott el a járványhelyzetben: egyrészt biztosította az ország és polgárai számára az e-közigazgatási szolgáltatások folyamatos működését, másrészt magát is meg kellett óvnia a járvány hatásaitól.

Számos jogszabályi intézkedést kellett átültetni az informatikai rendszerekbe (pl. lejáró okmányok érvényességének kezelése), másrészt az új igényeknek megfelelően új alkalmazásokat kellett készíteni, pl. a Nova Voks távoli testületi döntéshozó rendszert. Az év bebizonyította, hogy a megelőző években nagy erőkkel támogatott szervezeti megújulás, az agilitásra felkészülés mennyire fontos: lehetővé tette, hogy rövid idő alatt, az igényekre rugalmasan reagálva tudjunk megoldásokat szállítani.

2022. szeptember 1. – Új korszak kezdődik

Az IdomSoft Zrt. immár a Digitális Magyarország Ügynökség Zrt. (DMÜ) irányításával folytatja munkáját. Új korszak veszi kezdetét, a DMÜ látja el az e-közigazgatással, az informatikával és ezen fejlesztések egységesítésével, valamint a közigazgatási informatika infrastrukturális megvalósíthatóságának biztosításával kapcsolatos állami feladatokat.

Az IdomSoft a Digitális Magyarország Ügynökség cselekvési tervéhez igazodva megkezdi a Digitális Állampolgárság Program (DÁP) fejlesztéseinek előkészítését, a DÁP fejlesztéséhez szükséges kompetenciák erősítését.

2022. december 15. – Digitális megoldások stratégia

Elkészül az IdomSoft Zrt. Digitális megoldások stratégiája, amely válasz az elektronikus közigazgatással kapcsolatos ügyféligényekre és a digitális transzformáció kihívásaira. Célunk, hogy az elektronikus közigazgatást használó állampolgárok, a piaci és kormányzati szereplők igényeit kiszolgáló, az állampolgári digitális kompetenciáikhoz igazodó, folyamatosan karbantartott és megújuló megoldásokat szállítsunk.

2023. július 31. – Az IdomSoft kijelölése a Digitális Állampolgárság Programmal (DÁP) kapcsolatos feladatokhoz

Kormányhatározatok jelennek meg a DÁP-ban meghatározott célok első ütemének megvalósításához szükséges intézkedésekről, az IdomSoft Zrt. szolgáltatóként, alkalmazásüzemeltetőként és -fejlesztőként történő kijelöléséről. Az IdomSoft Zrt. megkezdi a DMÜ cselekvési tervéhez igazodva a DÁP-fejlesztések előkészítését és megvalósítását.

2023. szeptember 30. – KDIV-beolvadás

A KOPINT-DATORG Informatikai és Vagyonkezelő Kft. (KDIV) 2023. szeptember 30. napjával beolvadás útján egyesül az IdomSoft Zrt.-vel. A korábban KDIV által ellátott közigazgatási szolgáltatások nyújtását és informatikai fejlesztéseket (pl. az Automatikus Közigazgatási Döntéshozatali rendszer, az AKD fejlesztését) az IdomSoft Zrt. viszi tovább.

2024. január 1. – SZEÜSZ és KEÜSZ szolgáltatások átvétele

A Digitális Állampolgárság Program megvalósításához szükséges egyes Szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatások (SZEÜSZ) és Központi elektronikus ügyintézési szolgáltatások (KEÜSZ) szolgáltatásnyújtási feladatait az IdomSoft Zrt. átveszi a NISZ Zrt.-től. A feladatokat korábban a NISZ színeiben ellátó munkatársak az IdomSoft Zrt. munkavállalói lesznek.